Opdrachtgevers

Als zelfstandige bij verschillende opdrachtgevers:

Florius

Functionele communicatie

Voor het intermediair kanaal van Florius werd het samenwerkingscontract herzien. Voor deze omvangrijke onderneming moesten de tussenpersonen op de hoogte gesteld worden van de nieuwe contractvoorwaarden. Daarnaast moest de respons correct worden afgehandeld. Monique voorzag de complexiteit van deze operatie en schreef een solide communicatieplan waarin geen detail onbelicht bleef.

Met veel energie en daadkracht begeleidde Monique de volledige communicatie van en naar de tussenpersonen. Het resultaat mocht er zijn.
Bij Florius is de wervelwind weer gaan liggen. Met de samenwerkingscontracten zit het in de toekomst wel goed.

PwC

Productontwikkeling - Projectleider

Het idee lag op tafel, de randvoorwaarden waren al geschetst, maar van de uitvoering was nog niks gekomen. Na driekwartjaar drempelvrees bij PwC werd Monique gebeld met de vraag of zij de Academy voor de externe markt op poten wilde zetten. Een ideale klus waarin Monique haar expertise en kracht als aanjager en productontwikkelaar volledig kon inzetten.

Na een uitgebreide inventarisatie selecteerde Monique honderd trainingen die Academy-waardig bleken en waar PwC de externe markt mee kon bedienen.
De backoffice werd uitgebreid van 1 naar 5 personen en inefficiënte werkprocessen werden verbeterd.

Met één Excel-sheet als startpunt zette Monique de Academy op de kaart en stond ze garant voor een professionele onlinelancering.

Zilveren Kruis Achmea

Klantcommunicatie

Wanneer door overname twee bedrijven worden samengevoegd, heeft dat grote gevolgen voor de interne en externe communicatie. Van briefpapier tot antwoordapparaat, van website tot digitale handtekening: alles moet worden aangepast. Monique werd gevraagd een veelomvattend communicatieplan uit te rollen.

Monique weet als geen ander hoe een project als dit tot in de kleinste detail moet worden voorbereid en uitgevoerd. Ze zorgt voor betrokkenheid onder werknemers en werkt efficiënt en nauwkeurig. Uiteindelijk zijn er, gefaseerd, 330.000 brieven de deur uit gegaan. Alle communicatie is aangepast.

'Er verandert niets voor u', was de boodschap van Achmea voor de klant. Monique heeft die boodschap goed begrepen: de klant heeft geen hinder ondervonden.

Nadat alles in kannen en kruiken was, heeft Monique een event georganiseerd waarbij het nieuwe logo van Zilveren Kruis Achmea definitief gelanceerd werd op het dak van kantoor Zwolle.



print pagina

Kwaliteit Nederlandse wijn
De Nederlandse wijnbouw ondergaat een grote ontwikkeling en de kwaliteit van de Nederlandse wijnen wordt ieder jaar beter en beter

Nuchtere Hollanders produceren topwijnen

Proef wijn van eigen bodem tijdens Neerlandsch wijndiner. Van 22 tot en met 28 oktober vindt het Neerlandsch wijndiner plaats. In deze week bieden toprestaurants een verleidelijk 4-gangenmenu aan, inclusief een wijnarrangement met Nederlandse wijnen. Reserveer nu op klik hier